(1) Priser
Alla priser i butiken anges i svenska kronor (om inget annat anges eller valts av användaren). Alla priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att åtgärda prisfel orsakade av leverantörer, tekniskt fel, feltryck i prislistan samt misstag i priser orsakade av felaktig information.
(2) Kampanjer
Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.
(3) Reklamation, ångerrätt och avbeställning
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via e-post (info@bricoflor.se) eller telefon 08-121 114 49 inom skälig tid.
(4) Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund rätt till en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. BRICOFLOR ansvarar ej för returer som inte kommer fram. Observera att kvitto för returen alltid ska sparas tills det att returen är hanterad.
(5) Undantag från Ångerrätt
Produkten bör vara oskadad och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Undantag från ångerrätten gäller också specialtillverkade produkter som har skräddarsytts särskilt åt dig, som exempel om du beställt med gravyr, eller där produkten har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, som till exempel fototapeter. Även tjänster som fullgjorts där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 14 dagar.
(6) Reklamation
En reklamation måste göras via vår kundtjänst. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via info@bricoflor.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning.
(7) Skada
Ifall paketet ser öppnat eller trasigt ut vid uthämtningen ber vi dig kontakta leverantören direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.
(8) Produktinformation
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi gör vårt bästa för att se till att kunden får en så realistisk bild av våra produkter som möjligt.
(9) Tvist
Ifall en tvist inte är lösbar i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
(10) Annat EU land
Boenden i andra EU-länder än Sverige kan lämna in klagomål via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
(11) Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
(12) Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade av kunden i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
(13) Övrigt
Pris- och faktauppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer mm. I fall priset på en produkt är uppenbart felaktigt, kan detta tvinga BRICOFLOR att häva köpet och återbetala eventuella inbetalade pengar på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktigheten upptäcks. Orsaken till felet skall tydligt redovisas till kunden i samband med hävandet av köpet. BRICOFLOR reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser, slutförsäljning och utsålda varor. När du handlar på BRICOFLOR ingår du ett avtal. För att få ingå ett avtal måste du ha fyllt 18 år. Om du är yngre måste en av dina föräldrar godkänna köpet för att avtalet ska gälla.
Jos päädyt peruuttamaan tämän sopimuksen, meidän on palautettava sinulle kaikki sinulta saamamme maksut, toimituskulut mukaan lukien välittömästi ja viimeistään neljäntoista päivän kuluessa siitä päivästä, jona saimme ilmoituksen sopimuksen peruuttamisesta. Takaisinmaksun yhteydessä käytämme samaa maksuvälinettä, jota käytit alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellei toisin sovita. Voimme kieltäytyä takaisinmaksusta, kunnes olemme saaneet tavarat takaisin tai kunnes olet todistanut palauttaneesi tavarat, riippuen siitä, kumpi ajankohta on aikaisempi.
Sinun on palautettava tai luovutettava tavarat meille välittömästi viimeistään neljäntoista päivän kuluessa siitä päivästä, jona olet meille ilmoittanut sopimuksen peruuttamisesta. Määräaika täyttyy, kun lähetät tavarat ennen neljäntoista päivän määräajan päättymistä. Kustannukset vaihtelevat tuotteen ja tilausmäärän mukaan, jotka ovat arviolta enintään 250,00 euroa. Sinun on maksettava tavaran arvon menetys vain, jos arvon menetys johtuu tavaran käsittelystä, joka ei ole välttämätöntä tavaran kunnon, ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi.
Vänligen fyll i detta formulär och skicka det till oss ifall du vill returnera en vara.
BRICOFLOR GmbH
Verkställande direktör: Dirck Scharpenack
Küllenhahnerstraße 123, 42349 Wuppertal
Tyskland
Telefonnummer: 08-121 114 49
info@bricoflor.se
Jag häver härmed det avtal jag ingått för köp av följande varor eller tjänst:
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Beställningsdatum __________ Datum för mottagande av varan___________________
För- och efternamn
______________________________
Underskrift
______________________________
______________________________
______________________________
______ ____________________________________________________
Datum Underskrift (endast om anmälan görs på papper)